Audi S4 Limousine | Motorer – Audi Danmark > Audi S4 Limousine | Oplev S4 Limousine her – Audi Danmark > Audi Danmark | Køb Audi

Din S4 Limousine

Lav vægt og kraftfuld.

Det centrale element i den nye S4 Limousine er den nyudviklede V6-motor med direkte benzinindsprøjtning og turboladning. 3.0 TFSI-motoren yder 354 hk og et drejningsmoment på 500 Nm. Firehjulstrækket quattro, som er standardudstyr, overfører kraften til vejen, og bilens indstillinger kan ændres individuelt via Audi drive select. Den nyudviklede 8-trins tiptronic-gearkasse skifter gear spontant, jævnt, hurtigt og stort set uden afbrydelse af trækkraften.

1 af samlet 1 Drivlinjer

3.0 TFSI
3.0 TFSI quattro tiptronic
969.627 kr.
  • 2995 cm3
  • 13–13,3 km/l
  • 174–170 g/km
  • 354 hk
  • Energiklasse: C
Forklaring
  • Slagvolumen
  • Brændstofforbrug
  • CO2-udledning
  • HK
Der blev ikke fundet nogen motor.

I den aktuelt valgte udstyrslinje er der ingen tilgængelige motorer til denne brændstoftype.

3.0 TFSI-motoren i Audi S4 Limousine En køreoplevelse og køredynamik på niveau med en sportsvogn: S4 Limousine accelererer fra 0-100 km/t på kun 4,7 sek., og accelerationen fortsætter op til tophastigheden på 250 km/t. I henhold til NEDC-cyklussen kører S4 Limousine over 13,5 km/l (170 g CO2/100 km). S4 Limousine opnår disse værdier takket være den nye 8-trins tiptronic-gearkasse: Den fungerer meget effektivt, og den skifter gear hurtig, komfortabelt og spontant. Så snart kørselssituationen tillader det, skifter den til friløbsfunktionen for at spare brændstof.

Kraften fra den 6-cylindrede motor overføres til vejen via firehjulstrækket quattro, som er standardudstyr – ligesom i alle Audi S-modeller. Ved normal kørsel overfører det automatisk spærrende midterdifferentiale 60 % af motorens trækkraft til bagakslen og 40 % til forakslen. Selv dynamisk kørsel gennem sving kan ikke ryste quattro-firehjulstrækket: De inderste hjul bremses en smule, før de kan begynde at miste vejgrebet. Køreegenskaberne er præcise, stabile og adrætte. Sportsdifferentialet (ekstraudstyr) forbedrer køreegenskaberne ved aktivt at fordele kraften mellem baghjulene.
Undervognen på Audi S4 Limousine Brems ikke – S4 Limousine mestrer alle slags sving i overlegen stil. Den imponerer med fremragende retningsstabilitet ved dynamisk kørsel på motorvej. Det kan lade sig gøre takket være den nyudviklede undervogn: 5-leddede hjulophæng på for- og bagaksel adskiller de langsgående og tværgående kræfter fra hinanden på en præcis måde, så køreegenskaberne optimeres i alle kørselssituationer. De er, som det også er tilfældet med den elektromekaniske servostyring, begge konstrueret med meget lav vægt.

S-sportsundervognen er 23 mm lavere end på A4-modellerne. Sammen med motoren, styretøjet og sportsdifferentialet er de såkaldte CDC-støddæmpere (CDC = Continuous Damping Control) integreret i det standardmæssige køredynamiksystem Audi drive select. På den måde kan føreren tilpasse undervognsopsætningen med forskellige indstillinger, så den matcher vedkommendes kørestil. Køreindstillinger: comfort, auto, dynamic, efficiency og individual.