Hvilket aspekt ved motorsporten, som måske ikke er så velkendt for andre, sætter du mest pris på?
Ah, det må være den rolige følelse, når man kører race. Min hjerne har primært fokus på min codrivers noter og vejen forude. Jeg plejer at abstrahere fra forstyrrelser, når jeg er fuldt koncentreret om kørslen. Denne fokus giver mig mulighed for at præstere mit bedste og levere toppræstationer ved at være i total harmoni med min codriver, bilen og rallyetapen. Vi kalder denne sindstilstand for det ”hvide rum”, når vi er så fordybede i vores zone, at alt andet omkring os virker ligegyldigt.
Hvordan ser du fremtiden for motorsporten, især i relation til fremskridtene inden for elbilsteknologi og dens potentielle indvirkning på rallysporten?
Fremtiden for motorsporten er virkelig fascinerende, når man tænker på, hvor langt vi er nået, særligt med pionerer som Audi, der introducerede quattro-firehjulstrækket. Jeg glæder mig til at se, hvad der kommer, i takt med at flere og flere virksomheder udforsker nye teknologier, og hvordan det vil forme motorsporten, især for kørerne. Elektrificeringen kan potentielt betyde et stort fremskridt for præstationerne på linje med introduktionen af firehjulstrækket i rallysporten. Selv om der stadig er udfordringer, der skal klares, som fx den nødvendige rækkevidde til rallyløb på højeste niveau, så tror jeg på, at hvis vi en dag kan integrere elektrificeringen i rallybilerne, så vil det i høj grad revolutionere den måde, vi kører og konkurrerer på i motorsporten.