Ikke kun i Audi House of Progress i Wolfsburg: Audi Q4 Sportback e-tron står for bæredygtighed uden at gå på kompromis med køreoplevelse, kvalitet eller design. Få mere at vide om den fuldelektriske Audi SUV.
I Audi House of Progress gør Audi fremskridt håndgribeligt og tilgængeligt. Udstillingsobjekterne og indholdet viser, hvad der er vigtigt for fremtidens mobilitet og giver et indblik i mærkets selvforståelse.
Udefra ser Audi pavillonen næsten uforandret ud. Men indvendigt giver Audi House of Progress en helt ny og fordybende mærkeoplevelse.
Udefra ser Audi pavillonen næsten uforandret ud. Men indvendigt giver Audi House of Progress en helt ny og fordybende mærkeoplevelse.
Så snart du kommer ind i bygningen, bliver det tydeligt, hvorfor den nye Audi pavillon kaldes Audi House of Progress: Hvis du kender den gamle bygning samme sted, vil du hurtigt bemærke, hvor omfattende renoveringerne har været. Fx blev rotundens forstærkede beton midt i bygningen åbnet op for at skabe bedre overblik, nye synsvinkler og bedre plads til nye udstillinger. Men ikke alle de konstruktionsmæssige tiltag er lige så tydelige for de besøgende. Takket være den tidløse og enkle arkitektur vil pavillonen ikke længere skulle gennemgå store ombygninger i fremtiden, når indholdet ændres, og præsentationerne på store skærme kan opdateres digitalt. Det betyder, at nye emner og højdepunkter nemt og uden besvær kan integreres i udstillingen.
Indgangsområdet inviterer gæsterne til at blive. En bevægelig gangbro fører til de andre niveauer, hvor mærkeværdierne inden for digitalisering, design, præstationer og bæredygtighed præsenteres.
Indgangsområdet inviterer gæsterne til at blive. En bevægelig gangbro fører til de andre niveauer, hvor mærkeværdierne inden for digitalisering, design, præstationer og bæredygtighed præsenteres.
Det progressive indtryk fortsætter på elegant vis udefra til indgangsområdet. Table of Visions giver et indblik i Audis visioner for fremtiden. En bevægelig gangbro fører til pavillonens udstillingsområde, som er fordelt på to niveauer. Første niveau er dedikeret til mærkeværdierne digitalisering og design med to udstillede biler: Audi A6 e-tron concept og plug-in-hybridmodellen Audi A8 60 TFSI e. Et andet højdepunkt er de digitale OLED-baglygter, der på en sjov måde viser forskellige animationer og dermed illustrerer mulighederne med denne teknologi. For at gøre mærkets designtema mere håndgribeligt udstilles forskellige materialer som fx genbrugsmaterialet ECONYL, en model i ler af Audi RS e-tron GT og 3D-printede vaser med aktuelle lakfarver. Fans af Audi mærket kan tage souvenirs med hjem fra en dag i Autostadt og deres besøg i Audi House of Progress. Til det formål findes der forskellige skitser fra Audi Design.
En teknisk avanceret gulvprojicering om mærkeværdien præstationer fører til andet niveau, hvor en fuldelektrisk Audi RS e-tron GT repræsenterer den tredje mærkeværdi. Der er desuden en Audi e-tron-folie på et Aerofoils e-surfboard, som viser, at moderne mobilitet og livsstil går hånd i hånd hos Audi. Når det gælder den fjerde mærkeværdi, bæredygtighed, kan de interesserede gæster få et nærmere kig på Audi Q4 e-tron som et eksempel på en bil med en bæredygtigt orienteret livscyklus. Der er desuden en digital informationsdisk om cirkularitet og de virksomhedsventures, som Audi står i spidsen for med henblik på endnu mere bæredygtig mobilitet.
Blog of Progress er et centralt element i pavillonens rotunde. Skærmen forbinder de to udstillingsniveauer med indgangsområdet og er synlig fra alle områder. Her kan du også læse om historien bag Audi e-tron på skærmen.
Blog of Progress er et centralt element i pavillonens rotunde. Skærmen forbinder de to udstillingsniveauer med indgangsområdet og er synlig fra alle områder. Her kan du også læse om historien bag Audi e-tron på skærmen.
Gæsterne bliver ved med at passere Blog of Progress, mens de går rundt i
pavillonen. Blog of Progress er både fysisk og figurativt et centralt element i
pavillonens rotunde. Skærmen forbinder de to udstillingsniveauer på de øverste
etager med indgangsområdet og er synlig fra alle områder. Nyhedsfeedet
informerer i realtid om mærkets daglige tophistorier.
Endelig giver en installation med sociale medier gæsterne mulighed for at tage
plads bag i en konceptbil fra Audi sphere-familien. Det, som man husker efter
et besøg i Audi House of Progress, er en intens og fordybende, digital og
haptisk oplevelse af mærket – fremskridt, der kan mærkes i Autostadt Wolfsburg.