Den nye Audi R8 > R8 > Audi
  • stage_exterior_front.jpg
Den nye Audi R8

Mere skarp end nogensinde.
Den nye Audi R8.

Uanset hvordan du kigger på den nye Audi R8: Denne high performance-sportsvogn kombinerer rendyrket æstetik med fantastiske præstationer. Den nye Audi R8 viser på alle køreture, at koncentreret kraft og elegance passer perfekt sammen. Efter en omfattende opdatering imponerer supersportsvognen med tilpassede undervognskomponenter med mere dynamiske køreegenskaber. Og med dens endnu mere markante udvendige design er ingen anden Audi tættere på motorsporten end Audi R8.

Download alle
00:00 | 00:00
  • De nye R8-modellers skærpede karakter ses også rent optisk. Singleframe-grillen har en bredere og lavere udformning.

  • Supersportsvognen Audi R8 er konstrueret til maksimal dynamik på næsten alle teknologiske områder.

  • Denne supersportsvogn kombinerer rendyrket æstetik med fantastiske præstationer.

  • Tilpasninger af undervognen giver endnu mere stabilitet og præcision.

  • R8 Spyder har en letvægtskaleche, som går over i to finner. De strækker kalechen, så den harmonerer perfekt med det atletiske design på denne supersportsvogn – i høj grad på samme måde som den store CFK-kalecheafdækning gør det.

  • Den nye Audi R8 er fra fabrikken udstyret med 19”-fælge. Som ekstraudstyr fås særligt lette 20” kompletfræsede fælge i 5-eget V-dynamik-design med nye sommer- og sportsdæk, der formidler endnu mere præcision til køreegenskaberne.

  • Luftgitteret udgør afslutningen på diffusoren, der er trukket langt op. I motorrummet ligger luftfilteret under en ny, tredelt afdækning – enten i kunststof eller kulfiber.

  • Betjeningen er fuldt fokuseret mod føreren. Føreren kan betjene alle vigtige funktioner fra multifunktionselementerne og satellitknapperne på rattet uden at fjerne hænderne fra rattet eller fjerne opmærksomheden fra vejen.

  • Føreren og forsædepassageren tager plads på lavtmonterede sportssæder. De er betrukket med læder og Alcantara. Som alternativ tilbyder Audi skålformede R8-sæder. De har en endnu mere markant kontur, de kan klappes frem og har delvis elektrisk indstilling.

Knivskarp præcision.

Tilpasninger af undervognen giver endnu mere stabilitet og præcision. Styretøjet er blevet fintunet både med den dynamiske styring (ekstraudstyr) og den elektromekaniske servostyring: Styreresponsen og feedbacken fra vejbanen er nu endnu mere præcis i alle hastighedsområder.

Driving dynamics
Mere om køredynamik

Letvægt

Audi R8's imponerende lave vægt skyldes Audi Space Frame (ASF) i multimaterialekonstruktion. Den kombinerer komponenter fremstillet af aluminium og strukturelt integreret CFK. Stabilisatoren på forakslen fås også i CFK og aluminium, hvilket reducerer vægten på den nye Audi R8 med yderligere 2 kg.

Top value in the weight

Progressiv lysteknologi

Audi R8 er som standard udstyret med LED-forlygter og dynamisk blinklys bagpå. Som ekstraudstyr kan man vælge et laserspot til fjernlyset sammen med dynamisk blinklys foran. Laserspottet supplerer LED-fjernlyset fra en hastighed på 60 km/h og giver føreren endnu bedre udsyn takket være den lange rækkevidde. En intelligent kamerasensor registrerer andre trafikanter og blænder ned tilsvarende.

Progressive lighting technology

Funktionelt interiør

Audi R8’s nye look omfatter også det førerfokuserede interiør. Af nyheder kan nævnes farverne pastelsølv med klippegrå kontrastsyninger, palinobrun med stålgrå syninger og sort med utopiablå syninger.

Interior design

Betjeningskoncept og infotainment

Cockpittet har fokus på det vigtigste aspekt: føreren. Kommandoer vedr. motorstart, køredynamik, motorlyd, infotainment og gearskift kan alle udføres via R8 performance-læderrattet. Det innovative Audi virtual cockpit har også fokus på føreren. Det 12,3” TFT-display viser en lang række vigtige informationer tydeligt og med tekst og grafik i høj kontrast. Føreren kan vælge mellem tre forskellige visninger. I performance-visningen er omdrejningstælleren placeret centralt, mens andre indikatorer og instrumenter er placeret rundt om den – fx med visning af drejningsmoment, ydelse, olietemperatur, dæktemperatur, g-kræfter og rundetider på racerbanen.

Operating concept & Infotainment
Mere om betjeningskoncept og infotainment

Skabt til at overbevise.

”R8 indtager på alle måder en særlig position for Audi” (Michael-Julius Renz, øverste chef for Audi Sport GmbH). Den nye Audi R8 kombinerer imponerende præstationer, sportslig elegance og fascinationen ved grænseløs frihed.

Der neue Audi R8