Audi e-tron GT concept¹ spænder en bue ind i fremtiden. Som firedørs coupé med lang akselafstand har den proportionerne fra en klassisk gran turismo skabt i et progressivt Audi design. Fremtidens drivlinje sikrer præstationer på sportsvognsniveau: komplet eldrevet – inklusive det typiske Audi quattro-firehjulstræk.
Hør lyden fra Audi e-tron GT concept
Vores vision for elektrisk mobilitet
Nyt, men alligevel velkendt - det evolutionerende design
Fronten prydes af den velkendte singleframe, som her har en markant mere horisontal arkitektur med flere elementer og et diskret 3D-kølergrilldesign. Det markante e-tron-logo med lys, som også forefindes på bagenden, viser med det samme, at konceptet bag denne Audi er fuldt elektrisk. Samtidig understreger de slanke sidespejle den langstrakte og elegante fremtoning for denne gran turismo-konceptbil.
Et laserskarpt udsyn
Den nye visuelle signatur i Matrix LED-forlygterne med laserfjernlys og kileformede elementer styrker den dynamiske fremtoning af Audi e-tron GT concept¹, selv når den holder stille. I vanlig Audi stil bliver føreren budt velkommen af karakteristiske lyssekvenser.
En stilfuld fremtoning, et reduceret forbrug
Drivlinjen - naturligvis med quattro
Audi e-tron GT concept¹ er udstyret med en kraftfuld elektrisk drivlinje med quattro: To permanent aktiverede synkronmotorer, en på hver aksel, leverer drejningsmomentet til alle fire hjul.
Fire døre, fire sæder
I kabinen er der god plads til fire personer, og instrumentpanelet er udformet, så det synes at svæve foran føreren. Sæderne med inspiration fra motorsporten har god sidestøtte og bidrager til den perfekte køreoplevelse.
I konceptbilen er sæderne fremstillet af genbrugsmaterialer. Også tæppet på bilens bund er fremstillet af genbrugte fiskegarn. Bagagerummet har en kapacitet på op til 450 l, og da bilen ikke har en forbrændingsmotor, er der et bagagerum på 100 l foran.
Produktionen af Audi e-tron GT
Audi e-tron GT er mærkets første rent eldrevne bil, som fremstilles i Tyskland. Gran Turismoen vil fra slutningen af 2020 blive produceret på Audi Böllinger Höfe, som er en del af fabrikken i Neckarsulm.
Karrosseriet til den rent eldrevne Gran Turismo er i vid udstrækning fremstillet af ultrahøjstyrkestål og aluminium. For at kunne producere denne materialekombination i de planlagte styktal er der blevet opført et karrosserianlæg, som kombinerer medarbejdernes håndværksmæssige kunnen med det fulde potentiale ved den automatiserede produktionsteknik.