Audi TT RS Roadster | Oplev TT RS Roadster her – Audi Danmark > TT > Audi

TT RS Roadster

Hver eneste køretur er en åbenbaring.

Den sportslige spydspids i TT-serien kombinerer hæsblæsende køreglæde med markant design. Den nyudviklede 5-cylindrede motor bidrager til en imponerende motorlyd. Med 400 hk og et maksimalt drejningsmoment på 480 Nm accelererer bilen fra 0-100 km/h på 3,9 sek. – og tophastigheden er på 250 km/h. Hvis du ønsker det, kan tophastigheden øges til 280 km/h.

  • Præstationer

  • 400

    PS

  • Tophastighed

  • 280

    km/h

  • valgfrit

  • Maks. drejningsmoment

  • 480

    Nm

294 argumenter Ingen diskussion. Start motoren, sæt bilen i første gear, og træd på speederen. TT RS Roadster kombinerer hæsblæsende køredynamik med imponerende lyd. Den nyudviklede 2,5-liters TFSI-motor får 17 procent mere kraft ud af den uændrede slagvolumen på 2.480 cm3 – 400 hk for at være nøjagtig. Det maksimale drejningsmoment på 480 Nm er allerede til rådighed fra 1.700 omdr./min., og det forbliver konstant op til 5.850 omdr./min. Den accelererer fra 0 til 100 km/h på 3,9 sek. Tophastigheden er begrænset til 250 km/h og kan øges til 280 km/h. Tændingsrækkefølgen i den 2,5-liters TFSI-motor er 1-2-4-5-3, og den har en ganske særlig rytme og karakter. Resultatet er en motorlyd uden sidestykke.
1400x438_0004_ATTRS_D_161002.jpg
Den lynhurtigt 7-trins S tronic-gearkasse (standardudstyr) og dobbeltkoblingsgearkassen er højeffektive og har stor spredning i gearudvekslingsforholdet – de lave gear har en kort udveksling, mens syvende gear har en lang udveksling. Den 7-trins S tronic-gearkasse betjenes med gearvælgeren og med skiftekontakterne på sportslæderrattet. Launch control-funktionen sørger for igangsætning med optimalt vejgreb – med denne funktion kan den nye TT RS udnytte sit fulde accelerationspotentiale. Med det permanente firehjulstræk quattro overføres denne kraft til vejen. Den elektrohydrauliske lamelkobling er kompakt og let, hvilket bidrager til TT RS Roadsters adrætte køreegenskaber. I forbindelse med hurtige sving kan koblingen delvis fordele drivkræfterne til bagakslen, når bilen drejer.
1400x438_0003_ATTRS_D_161004.jpg
Udviklet til endnu mere intense oplevelser af verden.

Audi TT RS Roadster lover ren køreglæde, selv når den holder stille. Lukket eller åben – kalechen åbner på bare 10 sek. , endda under kørsel ved hastigheder op til 50 km/h. De karakteristiske RS-features gør designet skarpere, eksempelvis Audi singleframe-kølergrillen med bikubedesign og quattro logo eller den kendetegnende RS-stødfanger med markante luftindtag.

Åben. Imponerende. Interiøret i TT RS Roadster udstråler design og sportslighed – og det kan du mærke. Fra det øjeblik, hvor du sætter dig i de markant udformede RS-sportssæder med indtræk i kvalitetslæder. Omgivet af perfekt udformede og gennemtænkte detaljer såsom RS-sportslæderrattet med multifunktion plus og to satellitbetjeningselementer. Med Audi exclusive kan interiøret gøres endnu mere markant – med farver og materialer, som frit kan kombineres, eller som på forhånd er sammensat i en Audi exclusive designpakke i palominobrunt læder af typen Feinnappa.
1400x1080_ATTRS_D_161010_2.jpg
Vis dine krafter.

De 8-stemplede, faste kalibre på forakslen er kraftfulde. På indvendigt ventilerede, perforerede stålskiver og med en stor, støbt friktionsring, forbundet med en bremseskivenav i aluminium. Denne flydende montering sikrer, at friktionsringen forbliver stort set spændingsfri, hvilket giver øget stabilitet under høje temperaturer. Bremseskivernes virkning øges via de aksiale perforeringer og kølekanaler til indvendig ventilation. Materialekombinationen bidrager til en nedbringelse af vægten og forbedrer balancen af den uaffjedrede vægt.