Det Kongelige Teater > Audi's kulturelle engagement > Audi

Det Kongelige Teater

  • Detkongeligeteater.png
Detkongeligeteater.png

Audi og Det Kongelige Teater

Fra anekdote til liveoptræden

Audis engagement i scenekunsten og kulturoplevelsen tog et stort spring i 2017, hvor Audi Danmark indgik et samarbejde med Det Kongelige Teater. Her blev podcasten ”Anekdote” lanceret, som omhandler mødet imellem Det Kongelige Teaters fiktive fortællinger og hverdagens små og store historier. Det nye format bragte teatrets spændende historier direkte fra scenen til ørerne - i bilen og hjemme i stuerne.

Siden Anekdote-serien har Audi arbejdet sammen med Det Kongelige Teater om adskillige tiltag, og i 2019 er endnu en sublim oplevelse blevet tilføjet. I løbet af året var Audi Danmark og Det Kongelige Teater nemlig på en begivenhedsrig Danmarksturné, hvor seks forestillinger blev performet på seks forskellige lokationer rundt omkring i landet. Dette skabte mini-dokumentarserien Det Kongelige Teater på Pop Up Tour, som følger fem kapelmusikere og to operasangere, som er rejst ud i landet – langt fra de store scener, for at udfordre sig selv og kunsten ved at spille en række intime koncerter på steder, der aldrig har haft besøg af opera og klassisk musik.

Idéen med turnéen er at give danskerne en fortælling om mobilitet, rejsen og de store oplevelser ude i Danmark igennem scenekunsten og kulturoplevelsen.

Det Kongelige Teater og Audi Danmark repræsenterer to premium brands, som begge har skabt oplevelser, intelligente løsninger og design igennem årene og som ikke går på kompromis med kvalitet. Imens det Kongelige Teater er rig på kulturarv, er Audi Danmark rig på den nyeste teknologi – tilsammen giver dette muligheden for at komme endnu tættere på danskerne med helt nye og spændende formater indenfor kultur og oplevelser af høj kvalitet.

Foto: Christian Als
Se de fire afsnit her Det Kongelige Teater på Pop Up Tour her