Audi har gjort quattro-teknologien endnu mere effektiv, præcis og kraftfuld. Næste skridt i evolutionen af det permanente firehjulstræk omfatter det nye automatisk spærrende midterdifferentiale og elektronisk styret torque vectoring. Det giver endnu mere præcise og dynamiske køreegenskaber især i sving. Afhængigt af gearkassen er torque vectoring-systemet kombineret med kronhjulsmidterdifferentialet (S tronic®) eller et automatisk spærrende midterdifferentiale. Uanset kombinationen så sikrer den fremragende dynamiske præstationer. Resultatet er markant mere køreglæde og vejgreb.
Herunder kan du læse om mere om quattro med torque vectoring.
Princippet
Effekten
Køreglæde og vejgreb
På grund af overgangen til WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), der er en ny kontrolmetode, som fastlægger bilens forbrug, vil de modeller, der er vist i vores konfigurator kunne ændre sig i tekniske detaljer, udstyr og pris.
Det betyder, at biler der bygges i konfiguratoren kun kan matches på tekniske detaljer, udstyr og pris ved at finde en bil, der allerede er produceret. Hvis du er interesseret i at høre mere om ændringerne i forbindelse med WLTP eller hvilke modeller vi har hjemme, er du velkommen til at kontakte din nærmeste forhandler. Læs mere om WLTP på www.audi.dk/wltp