Vi er glade for at kunne dele de første informationer om A6 Avant e-tron concept her på siden. Tilmeld dig herunder, hvis du ønsker at blive opdateret med seneste nyt om Audi A6 Avant e-tron.
Designet består af konvekse og konkave former, der tilsammen skaber bløde linjer over hele karrosseriet. 22” fælgene, de korte overhæng og den lave, hældende tagline giver bilen en sportslig fremtoning. Luftindtagene nederst på singleframe-grillen afkøler ikke kun motorerne, batteriet og bremserne, men er i lige så høj grad et designelement på e-tron-modellerne ligesom lysstriben på bagenden.
En forsmag på fremtiden
Den komplet eldrevne Audi A6 Avant e-tron concept giver en forsmag på den kommende model – hvor form og funktion er i perfekt symbiose. Den nye Audi A6 Avant e-tron concept viser, hvordan næste generation af den eldrevne Audi A6-familie vil blive designet. Allerede sidste år blev Sportback-modellen vist under navnet Audi A6 e-tron concept. Dette er dog en Avant. Dermed er der fokus på funktionalitet i dagligdagen i en elegant indpakning.
Design som DNA
Samtidig med at designet af Audi A6 Avant e-tron concept tydeligt er præget af historiske Audi A6-modeller, tager den også et stort skridt ind i e-tron-æraen. Det gælder ikke mindst lysstriben langs bilens bagende og fronten med den lukkede singleframe-grill med luftindtag nederst, der afkøler batteriet, elmotorerne og bremserne.
Nye dimensioner af lys
Udformningen af Audi A6 Avant e-tron concept er ikke bare smuk, men også funktionel. Det elegante look kan tilskrives udviklingen af bilen i en vindtunnel. Dermed kan man kombinere form og funktion, og Audi A6 Avant e-tron concept har en cW-værdi på kun 0,24. Det er kun to hundrededele højere end for Sportback-versionen på trods af det højere tag. Den lave luftmodstand resulterer i en reduktion af forbruget, hvilket har en positiv indvirkning på rækkevidden. Audi A6 Avant e-tron concept har en længde på 4,96 m, en bredde på 1,96 m og en højde på 1,44 m, hvilket placerer bilen i C-segmentet.
Frontløber
Designet består af konvekse og konkave former, der tilsammen skaber bløde linjer over hele karrosseriet. 22” fælgene, de korte overhæng og den lave, hældende tagline giver bilen en sportslig fremtoning. Luftindtagene nederst på singleframe-grillen afkøler ikke kun motorerne, batteriet og bremserne, men er i lige så høj grad et designelement på e-tron-modellerne ligesom lysstriben på bagenden.
En forsmag på fremtiden
Den komplet eldrevne Audi A6 Avant e-tron concept giver en forsmag på den kommende model – hvor form og funktion er i perfekt symbiose. Den nye Audi A6 Avant e-tron concept viser, hvordan næste generation af den eldrevne Audi A6-familie vil blive designet. Allerede sidste år blev Sportback-modellen vist under navnet Audi A6 e-tron concept. Dette er dog en Avant. Dermed er der fokus på funktionalitet i dagligdagen i en elegant indpakning.
Elektrisk rækkevidde
700
km
Maks. ladeeffekt
270
kW
Batterikapacitet
100
kWh
Den elektriske platform gør det muligt
Når man taler om elbiler, er rækkevidden naturligvis vigtig. Audi A6 Avant e-tron concept giver os et hint om, hvad vi kan forvente af kommende elbilers rækkevidde. Afhængigt af bilens udstyr skulle en produktionsversion af Audi A6 Avant e-tron concept kunne have en WLTP-rækkevidde på op til 700 km. Den er desuden udstyret med et 800 V-system og har en lynopladningskapacitet på op til 270 kW. Alt dette er muligt takket være den nye PPE-platform (Premium Platform Electric). Mellem akslerne sidder en skalerbar batteripakke, som kan tilpasses til de motorer, som bilen udstyres med. Takket være skalerbarheden kan modeller med mindre motor udstyres med en mindre og lettere batteripakke. Batteriets placering langt ned og mellem akslerne gør ikke bare underværker for bilens køreegenskaber, men giver også mulighed for quattro-firehjulstræk.
Digital Matrix-LED- og OLED-teknologi er ikke bare kompakt, men giver både for- og baglygterne et klart lys og flere unikke funktioner. Blandt andet kan man vælge mellem en række lyssignaturer. Takket være tre LED-projektorer i høj opløsning på karrosseriet kan der projiceres animationer ned på vejen. Enten som en hilsen til personerne i bilen eller for at advare andre trafikanter om en potentielt farlig situation. Yderligere fire LED-projektorer fungerer som bilens blinklys.
Forlygterne giver mange muligheder. Hvis Audi A6 Avant e-tron concept fx parkeres foran en mur, når den skal oplades, kan personerne i bilen fordrive tiden med at spille et tv-spil, som projiceres på muren via bilens digitale Matrix LED-forlygter. På konceptbilens bagende ses et nyt digitalt OLED-lys, som er integreret i den lysstribe, der forløber langs hele bilens bagende. Den kan lyse op med forskellige og individualiserbare lyssignaturer. OLED-teknologiens tredimensionelle konstruktion giver baglygterne en unik dybde.
Et smugkig på fremtiden
Forskellige designelementer viser at der er tale om en e-tron-model. F.eks. markerer det sorte indlæg mellem hjulkasserne over dørpanellisterne batteriets placering på Audi A6 Avant e-tron concept. Derudover giver de korte overhæng og den lave taglinje et sportsligt look.
Konceptbiler som Audi A6 Avant e-tron concept giver et indblik i, hvordan næste generation af elbiler kan se ud. Via linket herunder kan du også opleve Audi A6 Sportback e-tron concept – en bil til en ny æra.