Intelligent termostyring sikrer, at de hæsblæsende præstationer forbliver intakte selv til flere gange sprint³ efter hinanden.
Interiør
I Audi RS e-tron GT² er alt fokuseret på funktionscentret i kabinen: førersædet.
Design
Det skulpturelle design forener de dynamiske proportioner på en gran turismo med de umiskendelige karakteristika på en Audi RS-model.
Kulfibertag
Kulfibertaget (ekstraudstyr) er fremstillet af kulfiberforstærket polymer. Dette hightechmateriale er meget stærkt og har samtidig en ekstremt lav vægt.
Acceleration
Intelligent termostyring sikrer, at de hæsblæsende præstationer forbliver intakte selv til flere gange sprint³ efter hinanden.
Interiør
I Audi RS e-tron GT² er alt fokuseret på funktionscentret i kabinen: førersædet.
Elektrisk ydelse
440
kW
Acceleration (0-100 km/t)
3,3
sek.
Rækkevidde op til
465
km
Batteriopladning fra 5% til 80% på
22,5
min.
(under ideelle forhold⁵)
Ladesystem
800
volt
Maksimal opladningseffekt: 270 kW
Batterikapacitet (netto) op til
83,7
kWh
En kraftfuld bagende
Den dristigt udformede skulderlinje og den markante hækdiffusor giver et indtryk af imponerende styrke. Den svagt hældende taglinje, som forlænges ned i bagenden på Audi RS e-tron GT² på flotteste vis, udtrykker bilens trang til at komme fremad, selv når den holder stille.
Udvendig fremtoning
Markante detaljer fremhæver dens vigtigste features. Eksempelvis er bilens lave tyngdepunkt synligt takket være de fremhævede paneler og den lange akselafstand.
Animeret lysstribe
En animeret lysstribe strækker sig i hele bagendens bredde og er i siderne indrammet af individuelle V-formede LED-segmenter i selve lygteenhederne. Denne dobbelte baklys- og blinklysfunktion er en nyhed hos Audi.
Matrix-LED-forlygter
Matrix-LED-forlygterne (ekstraudstyr) med Audi laserlys er en fundamental del af et progressivt designsprog. Et umiskendeligt statement udgøres af lyssignaturen med det blå X-element, hvorfra de dynamiske lyssekvenser udspringer som en bølge af lys, der udvides horisontalt.
En kraftfuld bagende
Den dristigt udformede skulderlinje og den markante hækdiffusor giver et indtryk af imponerende styrke. Den svagt hældende taglinje, som forlænges ned i bagenden på Audi RS e-tron GT² på flotteste vis, udtrykker bilens trang til at komme fremad, selv når den holder stille.
Udvendig fremtoning
Markante detaljer fremhæver dens vigtigste features. Eksempelvis er bilens lave tyngdepunkt synligt takket være de fremhævede paneler og den lange akselafstand.
Indvendigt design
RS-designpakken rød tilfører markante detaljer til bilens interiør med kontrastsyninger i expressrød.
Øget køredynamik og adræthed
Et high performance-bremsesystem med enten tungsten-karbid-coatede eller kulfiberforstærkede keramiske bremseskiver giver forrygende bremseegenskaber.
Aerodynamiske features
Alt efter kørselssituationen kan aerodynamikken justeres aktivt med to forskellige indstillinger af hækspoileren og via køleluftindtagene på fronten.
Funktionelle og flotte – fælge
21” aluminiumsfælge i 5-eget dobbeltdesign med konkave elementer i sort fuldender bilens sportslige fremtoning.
Øget køredynamik og adræthed
Et high performance-bremsesystem med enten tungsten-karbid-coatede eller kulfiberforstærkede keramiske bremseskiver giver forrygende bremseegenskaber.
Aerodynamiske features
Alt efter kørselssituationen kan aerodynamikken justeres aktivt med to forskellige indstillinger af hækspoileren og via køleluftindtagene på fronten.
Start konfiguration
Individualiser en Audi RS e-tron GT², så den matcher dine idéer.
Den næste store milepæl på vej mod fremtidens mobilitet er blevet præsenteret. Få eksklusive informationer, spændende baggrundsoplysninger og elektrificerende impulser vedrørende Audi modellerne med komplet elektrisk eller plug-in-hybriddrivlinje fra e-tron-nyheder.
Ved produktionen af den eldrevne gran turismo på Böllinger Höfe, i nærheden af Neckarsulm, kombineres opmærksomhed omkring detaljen med præcision og kvalitet.
De angivne brændstofforbrugs- og emissionsværdier er udregnet efter den foreskrevne målemetode WLTP. Læs mere om WLTP på audi.dk/wltp.
2
Strømforbrug ved blandet kørsel i kWh/100 km¹: 20,2–19,3 (NEDC); 22,5–20,6 (WLTP) CO₂-emissioner ved blandet kørsel i g/km¹: 0.
3
Batteriets ladetid kan variere afhængigt af en række faktorer, herunder udetemperaturen, anvendelsen af andre landespecifikke stik og anvendelsen af forklimatiseringen (fx fjernbetjent klimatisering af bilen). Hvis man anvender husholdningsstikdåser, begrænser e-tron-opladningssystemet opladningskapaciteten.
4
Ved AC-opladning anbefaler Audi, at man oplader højvoltsbatteriet ved industristikdåser, ved ladestationer eller via en wallbox. Det er mere effektivt og markant hurtigere end opladning via en husholdningsstikdåse. Du bør ikke oplade din bil regelmæssigt via husholdningsstikdåser ved hjælp af det mobile e-tron-opladningssystem (compact og connect), hvis du har adgang til en industristikdåse med vekselstrøm (AC) eller en offentlig AC- eller DC-ladestation. Ladekapaciteten afhænger af det anvendte strømstik, landets strømstyrke og antallet af tilgængelige faser i strømnetværket såvel som kundens egen installation på bopælen. Den kan derfor være lavere i nogle tilfælde.
5
Audi charging tilbydes af Volkswagen Group Charging GmbH (Elli), Mollstrasse 1, D-10178 Berlin Adgang og netværk: Antallet af tilgængelige ladepunkter udvikler sig hele tiden. Audi charging kan kun anvendes til elektrificerede modeller fra Audi (kræver et stelnummer). Adgang over hele Europa: Audi charging vil være tilgængeligt i følgende lande fra den 01.01.2023 (i henhold til informationerne fra den 01.01.2023): Østrig, Belgien, Bulgarien, Kroatien, Tjekkiet, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Ungarn, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Holland, Norge, Polen, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz og Storbritannien. Antallet af tilbudte ladestationer udvikler sig hele tiden, men varierer fra land til land og afhænger af udviklingsniveauet for den tilgængelige infrastruktur. Man har ikke krav på at kunne tilgå alle ladepunkter i et land. AUDI AG kan ikke garantere for funktionen, tilgængeligheden, opladningskapaciteten eller andre former for egenskaber ved opladningsinfrastrukturen. Information om placeringen af de tilgængelige ladestationer opdateres jævnligt, men man kan ikke gøre krav på fuldstændighed. Autentificering via myAudi-appen (QR-kode på ladestationen) kræver en aktiv radio- og internetforbindelse. Det er ikke alle autentificeringsmetoder, der er tilgængelige ved alle ladepunkter. Priserne i de enkelte europæiske lande er ensartede, men de kan afvige fra priserne i Tyskland.
*
Abonnement udbydes ad Clever A/S uafhængigt af skandinavisk Motor Co. 14 dages fortrydelsesret. Forudsætter BS-betaling. Læs mere: clever.dk/vilkaar. Variabelt, forbrugsbaseret energitillæg fra 1. januar 2023: Hvis den gns. indkøbspris på el (dvs. spotpris inkl. moms, men ekskl. afgifter og tariffer) overstiger 0,89 kr./kWh, pålægges der et variabelt, forbrugsbaseret energitillæg i pågældende måned. Læs mere på clever.dk/energitillaeg. Ladeboks & tilbagebetaling: Ladeboksen udlånes af Clever og tilsluttes din eltavle. Derfor lægger du ud for strømmen til dine opladninger, og Clever tilbagebetaler dig ud fra den månedlige tilbagebetalingssats, som fastsættes ud fra den gns. strømpris mellem kl. 23-06 i måneden. Dækningen af dine strømomkostninger til opladning afhænger af din elaftale og tidspunkt, du lader. Læs mere på clever.dk/tilbagebetaling. Installation: Ekstraomkostninger kan forekomme fx. ved grave- eller stilladsarbejde. Læs mere på clever.dk/installation.