Audi har en tradition for kulturelt engagement. Enten som sponsor af prestigefyldte festivaler, arrangør af egne koncerter, eller som promotor for unge kunstnere, har mærket med de fire ringe været en pålidelig partner for kultur i årevis.
Audi's kulturelle engagement er en forpligtelse til æstetik og bidrager til skabelsen af oplevelser og intelligente løsninger og design. Tilsammen giver dette muligheden for at komme endnu tættere på danskerne med helt nye og spændende formater indenfor kultur og oplevelser af høj kvalitet.
Audi og Det Kongelige Teater
Audis engagement i scenekunsten og kulturoplevelsen tog et stort spring i 2017, hvor Audi Danmark indgik et samarbejde med Det Kongelige Teater. Her blev podcasten ”Anekdote” lanceret, som omhandler mødet imellem Det Kongelige Teaters fiktive fortællinger og hverdagens små og store historier.
Siden Anekdote-serien har Audi og Det Kongelige Teater samarbejdet om adskillige tiltag. I 2019 var Audi Danmark og Det Kongelige Teater nemlig på en Danmarksturné, hvor seks forestillinger blev performet på seks forskellige lokationer rundt omkring i landet. Dette skabte mini-dokumentarserien Det Kongelige Teater på Pop Up Tour, som følger fem kapelmusikere og to operasangere rejse ud i landet – langt fra de store scener, for at udfordre sig selv og kunsten ved at spille en række intime koncerter på steder, der aldrig har haft besøg af opera og klassisk musik.