I henhold til bestemmelserne i lovgivningen er Audi e-tron GT quattro
udstyret med et passende akustisk biladvarselssystem (AVAS). I EU og Kina er
det et krav ved hastigheder op til 20 km/h, mens kravet går op til 32 km/h i
USA. Den hørbare, udvendige advarsel sikrer, at fodgængere bliver gjort
opmærksom på, når en bil nærmer sig i bytrafikken. Omfanget af lyde, som Audi
e-tron GT quattro producerer, går dog langt ud over AVAS-bestemmelserne.
Udvendig lyd afspilles via en højttaler ved bilens front. Hvis man vælger
e-tron soundpakken, får man endnu en
højttaler bagi plus to i kabinen, som sidder i bagdørene. Rudolf Halbmeir siger
følgende om Gran Turismoens lyd: ”Vi har bevidst undladt at efterligne
forbrændingsmotorer og rumskibe i science fiction-film. I stedet byder Audi
e-tron GT quattro på en sportslig, fuldgyldig rumlen, som oser af
premiumkvalitet. Og det gør den meget markant. Det er en sammensætning af
velkendte lydmønstre og nye, futuristiske elementer.”
Både den indvendige og den udvendige lyd reguleres af styremoduler. De to
styreenheder remikser hele tiden soundtracket til Audi e-tron GT quattro
afhængigt af faktorer som hastighed og speederens placering. Justeringer i
henhold til kørselssituationen foretages i realtid. Køreprogrammerne spiller
også en rolle. Ved hjælp af Audi drive select1-køredynamiksystemet,
som er standardudstyr, kan lydkarakteristikken tilpasses i flere trin. Man kan
vælge mellem tre indstillinger – efficiency, comfort og dynamic. Så føreren kan
selv vælge soundtracket til sin fuldelektriske Gran Turismo.