Hjertet i drivlinjen i Audi A6 e-tron concept og i alle fremtidige PPE-modeller er 800 V-opladningsteknologien. Den gør det muligt at oplade bilen på meget kort tid med op til 270 kW ved lynopladningsstationer. På kun 10 min. kan batteriet under optimale forhold oplades så meget, at du får over 300 km rækkevidde. Og 100 kWh-batteriet i Audi A6 e-tron kan oplades fra 5-80 % på under 25 min. Afhængigt af drivlinjevariant og ydelse har A6 e-tron en rækkevidde på over 700 km i henhold til WLTP.
Frontløber
I forbindelse med biludstillingen i Shanghai 2021 fik man en smagsprøve på de kommende modeller med designkonceptet Audi A6. Modellerne er bygget på den nye ”Premium Platform Electric”-platform, som forkortes PPE. Et nyt modulopbygget system, som under ledelse af Audi er udviklet i samarbejde med Porsche AG.
Perfekte proportioner
Audi A6 e-tron concept overtager de perfekte proportioner, som vi kender fra Audi RS e-tron GT. Den lange akselafstand, de korte overhæng, det lave karrosseri på store hjul, den dynamiske coupétaglinje med de markante quattro-hjulkasser, som fremhæver karrosseriets bredde, giver et klart hint om, hvor kraftfuld den samlede pakke bliver. Med en cW-værdi på kun 0,22 skiller konceptbilen sig ud i C-segmentet for elbiler. En lav luftmodstand er ensbetydende med lavere energiforbrug og længere rækkevidde.
En Audi fra enden til anden
Audi A6 e-tron concept er 1,44 m høj, 4,96 m lang og 1,96 m bred, og dermed har den samme proportioner som både Audi A6 og A7. Det betyder, at personerne i bilen kommer til at nyde godt af den lange akselafstand, som resulterer i en længere kabine og mere benplads på begge sæderækker. Elbiler er generelt mere rummelige takket være den manglende kardantunnel, som ikke længere behøves.
En rækkevidde på over 700 km
Hjertet i drivlinjen i Audi A6 e-tron concept og i alle fremtidige PPE-modeller er 800 V-opladningsteknologien. Den gør det muligt at oplade bilen på meget kort tid med op til 270 kW ved lynopladningsstationer. På kun 10 min. kan batteriet under optimale forhold oplades så meget, at du får over 300 km rækkevidde. Og 100 kWh-batteriet i Audi A6 e-tron kan oplades fra 5-80 % på under 25 min. Afhængigt af drivlinjevariant og ydelse har A6 e-tron en rækkevidde på over 700 km i henhold til WLTP.
Frontløber
I forbindelse med biludstillingen i Shanghai 2021 fik man en smagsprøve på de kommende modeller med designkonceptet Audi A6. Modellerne er bygget på den nye ”Premium Platform Electric”-platform, som forkortes PPE. Et nyt modulopbygget system, som under ledelse af Audi er udviklet i samarbejde med Porsche AG.
Elektrisk rækkevidde
700
km
Maks. ladeeffekt
270
kW
Batterikapacitet
100
kWh
quattro med to elmotorer
Audi A6 e-tron concept bygger på en helt ny teknologisk konstruktion – Premium Platform Electric, forkortet PPE. Som dedikeret batterielektrisk platform er PPE udviklet specielt til at udnytte alle fordelene ved dette drivlinjesystem. Med en elmotor på både for- og bagakslen, som reguleres elektronisk med henblik på at levere firehjulstræk efter behov, og en optimal køreoplevelse, når det gælder kørselsdynamik og energieffektivitet.
De to elmotorer i Audi A6 e-tron concept leverer en samlet ydelse på 476 hk (350 kW) og et drejningsmoment på 800 Nm. Forhjulene på Audi A6 e-tron concept er forbundet via en 5-leddet aksel, som er specielt optimeret til elbiler, bagest er bilen forsynet med en multilink-aksel.
Digital Matrix-LED og digital OLED-teknik gør det muligt at opnå maksimalt lys og mange funktioner på et lille område, som også kan individualiseres. Audis team af lysdesignere og udviklere har spækket konceptbilen med en række nye funktioner og muligheder for at skræddersy lyset.
Med de digitale Matrix-LED-forlygter får du en helt ny biograffølelse. Hvis Audi A6 e-tron concept parkeres foran en mur, mens den lades op, kan føreren og passageren fordrive tiden med at spille videospil, som projiceres på muren. I stedet for en lille skærm i kabinen kan de se spillet projiceret på muren i et flere meter bredt XXL-format via de digitale Matrix-LED-forlygter, og de kan bruge en smartphone som fjernbetjening.
Lakering som sænker forbruget
Lakfarven heder ”Heliosilver” og forstærker karrosseriformerne med en tredimensionel dyb effekt, som bidrager til designet på Audi A6 e-tron concept. Lakken bidrager endda også rent teknisk til at reducere energiforbruget.
Heliosilver kan reflektere en betydelig del af varmeindstrålingen fra solen og dermed reducere opvarmningen af karrosseriet og kabinen. Det betyder, at personerne i bilen i mange situationer ikke behøver at bruge klimaanlægget, som ellers er en af de største energiforbrugere foruden selve kørslen. Det giver fordele, både når det gælder bilens rækkevidde og CO2-aftrykket.