Nylakerede Audi e-tron GT quattro-karrosserier opbevares kortvarigt i en høj bås i kælderen på Böllinger Höfe. Derfra bliver de af førerløse transportkøretøjer (DTV’er) transporteret til produktionslinjen på stueetagen. Køretøjerne finder vej ved hjælp af et navigationskort, som omfatter en digital visning af omgivelserne. To laserscannere foran og bagpå scanner omgivelserne, så hver enkelt DTV hele tiden kender sin præcise position. Hver dag tilbagelægger de 20 intelligente transportkøretøjer i alt over 23 km, og de transporterer ikke kun karrosserier til produktionslinjen, men transporterer dem også gennem de første processer og ved slutningen af produktionslinjen. For at sikre et ergonomisk arbejdsmiljø kan de førerløse transportkøretøjer justere deres højde efter behov.
En unik ting ved dette produktionsafsnit er, at Audi e-tron GT quattro og Audi R8 produceres på samme produktionslinje. For at koordinere den fælles produktionsproces er antallet af cyklusser øget fra 16 til 36. Logistikeksperterne, der står i spidsen for processen, koreograferer omhyggeligt det hele, så komponenterne til de forskellige modeller ankommer til rette sted på rette tid og i den rigtige rækkefølge. For at sikre at produktionen kører som smurt, er alle samleprocesser blevet testet på forhånd – ikke direkte på stedet, men ved hjælp af VR-teknologi.
Et vigtigt element i samleprocessen er ”brylluppet”. Det er her, hvor karrosseriet til Audi e-tron GT quattro forenes med batteri, elmotorer og undervogn. Disse store tekniske moduler, der hviler på komponentholdere, flyttes med millimeters nøjagtighed til den korrekte position under karrosseriet
ved hjælp af et transportmodul på ruller. Ved hjælp af selvpositionerende elektriske skruemaskiner – og medarbejdernes lige så præcise håndværk – skrues delene sammen.