I mere end 30 år har Audi været en af de teknologiske pionerer i bilbranchen, når det gælder firehjulstræk.
Den elektriske torque vectoring skaber en forskydningen af kræfterne mellem baghjulene, som hver især drives af separate motorer. Det tager kun nogle få millisekunder og kan videreføre ekstremt høje momenter, der giver bilen indstyringsegenskaber i sving som en sportsvogn. Audi er den første producent i premiumsegmentet, der har sat en teknologi med tre elmotorer i serieproduktion.
Princippet er enkelt, og effekten er fascinerende. quattro® fordeler trækkraften kontinuerligt mellem alle fire hjul
I mere end 30 år har Audi været en af de teknologiske pionerer i bilbranchen, når det gælder firehjulstræk.
Den elektriske torque vectoring skaber en forskydningen af kræfterne mellem baghjulene, som hver især drives af separate motorer. Det tager kun nogle få millisekunder og kan videreføre ekstremt høje momenter, der giver bilen indstyringsegenskaber i sving som en sportsvogn. Audi er den første producent i premiumsegmentet, der har sat en teknologi med tre elmotorer i serieproduktion.
quattro med sportsdifferentiale fordeler trækkraften hurtigt og konstant. Systemet modvirker straks enhver bevægelse væk fra ideallinjen. Understyring, dvs. bilens tendens til at fortsætte ligeud i sving, forhindres. Sportsdifferentialet er endda aktivt i påløb, f.eks. når koblingen er trådt ned.
Den ekstra adræthed og de forbedrede køreegenskaber kan også mærkes i dagligdagen, og ikke kun når bilen presses helt ud til grænseområdet.
quattro med sportsdifferentiale fordeler trækkraften variabelt mellem baghjulene og hvis det er nødvendigt, kan hele bagakslens trækkraft fordeles til kun ét af baghjulene. I stedet for at bremse det inderste hjul, sendes der mere kraft til det yderste hjul under styring eller acceleration i et sving.
quattro med sportsdifferentiale fordeler trækkraften hurtigt og konstant. Systemet modvirker straks enhver bevægelse væk fra ideallinjen. Understyring, dvs. bilens tendens til at fortsætte ligeud i sving, forhindres. Sportsdifferentialet er endda aktivt i påløb, f.eks. når koblingen er trådt ned.
Den ekstra adræthed og de forbedrede køreegenskaber kan også mærkes i dagligdagen, og ikke kun når bilen presses helt ud til grænseområdet.
© 2023 Skandinavisk Motor Co. A/S. Alle rettigheder forbeholdes.
På grund af overgangen til WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), der er en ny kontrolmetode, som fastlægger bilens forbrug, vil de modeller, der er vist i vores konfigurator kunne ændre sig i tekniske detaljer, udstyr og pris.
Det betyder, at biler der bygges i konfiguratoren kun kan matches på tekniske detaljer, udstyr og pris ved at finde en bil, der allerede er produceret. Hvis du er interesseret i at høre mere om ændringerne i forbindelse med WLTP eller hvilke modeller vi har hjemme, er du velkommen til at kontakte din nærmeste forhandler. Læs mere om WLTP på www.audi.dk/wltp