Alle vores biler er Euro NCAP-testet. Dette inkluderer også Audi Q8 e-tron, som opnåede den højeste rating muligt: 5 ud af 5 stjerner. Du kan se den fulde testrapport fra Euro NCAP via linket herunder.
576
km
106
kWh
170
kW
Det fuldelektriske firehjulstræk regulerer permanent og komplet variabelt den ideelle fordeling af trækkraften mellem de to aksler. Lynhurtig reaktion og stor præcision. For stor kørselsstabilitet og suverænt vejgreb.
Takket være større batterikapacitet og højere ladeeffekt. Audi Q8 55 e-tron quattro² kan nu eksempelvis køre op til 576 km på en batteriopladning.
Du kan oplade din Audi Q8 e-tron¹ med mange forskellige opladningsløsninger – derhjemme og undervejs. Ved High Power Charging-ladestationer går det nu endnu hurtigere takket være en øget ladeeffekt på op til 170 kW⁴.
Note: Filmen viser Audi Q8 Sportback e-tron⁵.
Audi Q8 e-tron¹ er den første bil med den nye betegnelsesstrategi, som blandt andet kommer til udtryk på Audi ringene i ny optik og modelbetegnelsen på B-stolperne.
Interiøret byder dig velkommen med udvalgte materialer, eksklusive detaljer og talrige Audi connect-tjenester⁶ som fx Onlinemediestreaming⁷.
Det fuldelektriske firehjulstræk regulerer permanent og komplet variabelt den ideelle fordeling af trækkraften mellem de to aksler. Lynhurtig reaktion og stor præcision. For stor kørselsstabilitet og suverænt vejgreb.
Takket være større batterikapacitet og højere ladeeffekt. Audi Q8 55 e-tron quattro² kan nu eksempelvis køre op til 576 km på en batteriopladning.
31
min.³
ved maks. DC-opladning⁴
576
km
170
kW⁴
Takket være visningerne i Audi virtual cockpit plus (ekstraudstyr) har du overblik over den potentielle rekuperation og den resterende rækkevidde. Når du bruger MMI-ruteplanner, bliver beregningen af den resterende rækkevidde endnu mere præcis – fx med informationer om trafiksituationen.
Lynopladning kan nu ske med op til 170 kW⁴ ved High Power Charging-ladestationer. Med e-tron-ruteplanneren⁹ bliver ladestoppene integreret i guidningen på en måde, så den høje ladeeffekt kan udnyttes effektivt.
Med rekuperationssystemet kan der genindvindes energi – både i påløb og ved opbremsning. Rekuperationen ved påløb aktiveres, når du fjerner foden fra speederen. Graden af rekuperation indstilles enten automatisk eller manuelt via skiftekontakterne på rattet – kan indstilles i tre trin.
Takket være visningerne i Audi virtual cockpit plus (ekstraudstyr) har du overblik over den potentielle rekuperation og den resterende rækkevidde. Når du bruger MMI-ruteplanner, bliver beregningen af den resterende rækkevidde endnu mere præcis – fx med informationer om trafiksituationen.
Lynopladning kan nu ske med op til 170 kW⁴ ved High Power Charging-ladestationer. Med e-tron-ruteplanneren⁹ bliver ladestoppene integreret i guidningen på en måde, så den høje ladeeffekt kan udnyttes effektivt.
Med rekuperationssystemet kan der genindvindes energi – både i påløb og ved opbremsning. Rekuperationen ved påløb aktiveres, når du fjerner foden fra speederen. Graden af rekuperation indstilles enten automatisk eller manuelt via skiftekontakterne på rattet – kan indstilles i tre trin.
Takket være visningerne i Audi virtual cockpit plus (ekstraudstyr) har du overblik over den potentielle rekuperation og den resterende rækkevidde. Når du bruger MMI-ruteplanner, bliver beregningen af den resterende rækkevidde endnu mere præcis – fx med informationer om trafiksituationen.
Med Plug & Charge¹⁵ kan du nemt og komfortabelt oplade bilen ved alle kompatible ladestandere. Du skal blot sætte kablet i for at starte opladningen, og så afslutter du opladningen ved at trække kablet ud igen. Autentificering og betaling sker automatisk – uden kort eller app.
Audi charging¹⁶ giver adgang til over 400.000 offentlige ladepunkter i 26 europæiske lande med individuelle takster på korte eller lange køreture, landsdækkende takster og en oversigt over opladninger og fakturaer i myAudi-appen⁷.
Til opladning derhjemme kan du som ekstraudstyr vælge e-tron-opladningssystem¹¹ kompakt eller connect. Og du kan oplade endnu mere komfortabelt med Audi Wallbox-modellerne¹².
Lad bilen op i løbet af 31 min.³ fra 10% - 80%.² Audi Q8 e-tron brillerer ved HPC-ladestationer ikke kun med sin ladeeffekt på op til 170 kW⁴, men også med sin stabile ladekurve. Således sætter ladeeffekten standarden over et større område af opladningsprocessen og forkorter standtiden.
Den ekstra AC-ladetilslutning¹³ på passagersiden giver størst mulig fleksibilitet i alle parkeringssituationer. Til endnu hurtigere opladning kan du bruge onboard-ladeapparatet på op til 22 kW (AC)¹⁴.
Med Plug & Charge¹⁵ kan du nemt og komfortabelt oplade bilen ved alle kompatible ladestandere. Du skal blot sætte kablet i for at starte opladningen, og så afslutter du opladningen ved at trække kablet ud igen. Autentificering og betaling sker automatisk – uden kort eller app.
Audi charging¹⁶ giver adgang til over 400.000 offentlige ladepunkter i 26 europæiske lande med individuelle takster på korte eller lange køreture, landsdækkende takster og en oversigt over opladninger og fakturaer i myAudi-appen⁷.
Til opladning derhjemme kan du som ekstraudstyr vælge e-tron-opladningssystem¹¹ kompakt eller connect. Og du kan oplade endnu mere komfortabelt med Audi Wallbox-modellerne¹².
Lad bilen op i løbet af 31 min.³ fra 10% - 80%.² Audi Q8 e-tron brillerer ved HPC-ladestationer ikke kun med sin ladeeffekt på op til 170 kW⁴, men også med sin stabile ladekurve. Således sætter ladeeffekten standarden over et større område af opladningsprocessen og forkorter standtiden.
Den ekstra AC-ladetilslutning¹³ på passagersiden giver størst mulig fleksibilitet i alle parkeringssituationer. Til endnu hurtigere opladning kan du bruge onboard-ladeapparatet på op til 22 kW (AC)¹⁴.
Med Plug & Charge¹⁵ kan du nemt og komfortabelt oplade bilen ved alle kompatible ladestandere. Du skal blot sætte kablet i for at starte opladningen, og så afslutter du opladningen ved at trække kablet ud igen. Autentificering og betaling sker automatisk – uden kort eller app.
300
kW
Maks. moment: 664 Nm
5,6
sek.¹⁷
106
kWh
De røde bremsesadler bidrager til at give de 21” Audi Sport¹⁹-fælge i 5-eget aerostrukturdesign og sort metallakering et markant look. Desuden fås et udvalg af fælge i størrelser fra 19”-21” fra AUDI AG og Audi Sport GmbH.
Audi Q8 e-tron¹ sætter standarden for fremtidsorienteret elektrisk mobilitet: med de progressive detaljer fra den nye Audi betegnelsesstrategi fx med Audi ringene i 2D-optik, et revideret frontdesign og singleframe med projektionslys (ekstraudstyr).
Detaljer som lasergraveret modelbetegnelse på B-stolperne, Audi ringene i ny optik og e-tron-modelbetegnelserne udtrykker den konstante videreudvikling af designsproget.
De digitale Matrix-LED-forlygter skærper karakteren på din Audi Q8 e-tron¹. Den adaptive lysfordeling, vognbane- og orienteringslyset hjælper under kørslen. Fareadvarslen¹⁸ projicerer i tilfælde af farlige steder og ulykker et advarselssymbol på kørebanen. Coming home-/leaving home-funktionen udvides med fem dynamiske lysiscenesættelser, der kan vælges via MMI.
De små kameraer til de virtuelle sidespejle (ekstraudstyr) projicerer billederne til bilens kabine på 7” OLED-displays. De registrerer på trods af forlygternes refleksioner biler, der nærmer sig bagfra, knivskarpt. Desuden giver de en forbedret cW-værdi.
Note: Filmen viser Audi Q8 Sportback e-tron⁵.
De røde bremsesadler bidrager til at give de 21” Audi Sport¹⁹-fælge i 5-eget aerostrukturdesign og sort metallakering et markant look. Desuden fås et udvalg af fælge i størrelser fra 19”-21” fra AUDI AG og Audi Sport GmbH.
Audi Q8 e-tron¹ sætter standarden for fremtidsorienteret elektrisk mobilitet: med de progressive detaljer fra den nye Audi betegnelsesstrategi fx med Audi ringene i 2D-optik, et revideret frontdesign og singleframe med projektionslys (ekstraudstyr).
Under frontklappen er der endnu et bagagerum med en volumen på 62 l. Det kan fx bruges til opbevaring af ladekablet. Så er kablet lige ved hånden i nærheden af ladeklappen.
Oplev interiøret i Audi Q8 e-tron¹: røde syninger, Audi Sport GmbH¹⁹, sportssæderne foran (ekstraudstyr) med indtræk i læder af typen Valcona med S-logo og dekorindlæg i kulfiber i designet Quadrat (ekstraudstyr).
Et ægte højdepunkt for øjet – takket være røde syninger, Audi Sport GmbH¹⁹. Kontrastsyninger i ekspresrød på blandt andet sæderne, midterkonsollen, ratkransen og armlænene i dørene. Et særligt blikfang er sikkerhedsselerne i sort med rød kant.
Sæt standarden for premiumkvalitet og sportslighed med førsteklasses dekorindlæg (ekstraudstyr) i fx designet Quadrat eller teknikvævet antracit. Dertil passer pedalerne i ædelstål.
Giv dig selv plads. Den rummelige kabine har plads til op til tre personer på bagsæderne. Den overbevisende bagagerumsvolumen på op til 569 l, som endda kommer op på 1.637 l, når bagsæderne er klappet ned.
Under frontklappen er der endnu et bagagerum med en volumen på 62 l. Det kan fx bruges til opbevaring af ladekablet. Så er kablet lige ved hånden i nærheden af ladeklappen.
Oplev interiøret i Audi Q8 e-tron¹: røde syninger, Audi Sport GmbH¹⁹, sportssæderne foran (ekstraudstyr) med indtræk i læder af typen Valcona med S-logo og dekorindlæg i kulfiber i designet Quadrat (ekstraudstyr).
Et ægte højdepunkt for øjet – takket være røde syninger, Audi Sport GmbH¹⁹. Kontrastsyninger i ekspresrød på blandt andet sæderne, midterkonsollen, ratkransen og armlænene i dørene. Et særligt blikfang er sikkerhedsselerne i sort med rød kant.
Sæt standarden for premiumkvalitet og sportslighed med førsteklasses dekorindlæg (ekstraudstyr) i fx designet Quadrat eller teknikvævet antracit. Dertil passer pedalerne i ædelstål.
Giv dig selv plads. Den rummelige kabine har plads til op til tre personer på bagsæderne. Den overbevisende bagagerumsvolumen på op til 569 l, som endda kommer op på 1.637 l, når bagsæderne er klappet ned.
Under frontklappen er der endnu et bagagerum med en volumen på 62 l. Det kan fx bruges til opbevaring af ladekablet. Så er kablet lige ved hånden i nærheden af ladeklappen.
Den nye Audi Q8 e-tron¹ imponerer med sin køredynamik. De forskellige køreindstillinger i standardudstyret adaptive air suspension, fx efficiency eller sport, kan nemt indstilles via Audi drive select. Takket være de forbedrede tværdynamiske egenskaber forbedres også styre- og svingegenskaberne.
Parkering i og udkørsel fra en parkeringsbås med Remote parkeringsassistent plus (ekstraudstyr) via et tryk på en knap i midterkonsollen eller via myAudi-appen. Din bil overtager styring, acceleration, opbremsning samt standsning af motoren, mens du overvåger parkeringsmanøvren – enten i eller uden for bilen.
Det fuldelektriske quattro-firehjulstræk tilpasser sig til næsten enhver kørselssituation – stærkt vejgreb, hurtigt og særdeles præcist. For i forbindelse med elmotorerne kan den variable kraftfordeling mellem de enkelte hjul reguleres i løbet af millisekunder.
Den nye Audi Q8 e-tron¹ imponerer med sin køredynamik. De forskellige køreindstillinger i standardudstyret adaptive air suspension, fx efficiency eller sport, kan nemt indstilles via Audi drive select. Takket være de forbedrede tværdynamiske egenskaber forbedres også styre- og svingegenskaberne.
Parkering i og udkørsel fra en parkeringsbås med Remote parkeringsassistent plus (ekstraudstyr) via et tryk på en knap i midterkonsollen eller via myAudi-appen. Din bil overtager styring, acceleration, opbremsning samt standsning af motoren, mens du overvåger parkeringsmanøvren – enten i eller uden for bilen.