Audi R8 Coupé V10 quattro priser og modeller | Klik her >
Audi R8 Coupé V10 quattro

R8 Coupé V10 quattro

Topmoderne fascination.
Audi R8 Coupé V10 quattro.

Slægtskabet med motorsporten, de dedikerede præstationer og den kompromisløse udformning: Ingen anden bil udstråler disse Audi gener så konsekvent som Audi R8. I sin essens er den en fusion af hjertet i motorsport og eksklusivitet. Audi R8 Coupé V10 quattro er en Audi i sin reneste form – på allerhøjeste niveau.

Audi R8 Coupé V10 quattro
Præstationer

Ydelse

570

hk

Tophastighed

324

km/h

Acceleration

3,4

sek.

fra 0-100 km/h

Undervognen: præcision fra alle vinkler

Foruden præstationerne handler racerkørsel altid om, hvor præcist og direkte du kan overføre kraften til vejen. En vigtig del af svaret ligger i undervognen: Dobbelte wishbone-aksler guider alle fire hjul på Audi R8. Audi R8 er udstyret med køredynamiksystemet Audi drive select med fire køreprogrammer som standardudstyr. Med Audi magnetic ride kan et støddæmpersystem tilpasse den måde, hvorpå støddæmperne fungerer i forhold til din kørestil og vejens profil – i den forbindelse ændres karakteristikken for hvert individuelt hjul hvert millisekund.

Det nykonstruerede servosystem overfører dine styrebevægelser endnu mere direkte og sikrer usædvanligt præcis feedback fra vejen. Den dynamiske styring (ekstraudstyr) tilpasser styrevinklen i forhold til bilens hastighed, så køreegenskaberne bliver særdeles adrætte. Standardmonterede stålskrivebremser, der er perforerede og ventilerede, øger bremseeffekten. Deres iøjnefaldende bølgedesign viser tydeligt, hvor meget Audi har fokuseret på at sikre, at letvægtsprincippet afspejles i alle detaljer af R8-modellens konstruktion. Bremsekalibrene fås i sort og i rød (ekstraudstyr).

Audi R8 Coupé V10 quattro

Designet: den ideelle linje

Designet: den ideelle linje Designet til at ligge forrest: Med passagerkabinen placeret tæt på bilens front, de kraftfuldt udformede hjulkasser og den markante diffusor låner Audi R8 en lang række designelementer fra motorsporten og Audis historik fra racerbanerne.

Dybe horisontale linjer tilfører fronten bredde og får Audi R8 til at se endnu lavere og endnu mere sportslig ud. Siden domineres af de karakteristiske blades, mens bagenden udgør et afsluttende statement med luftudtagsgrillen i hele bilens bredde og de nye ovale afgangsrør. Som ekstraudstyr kan de standardmonterede 19”-fælge erstattes af nydesignede kompletfræsede 20" fælge, der er tilgængelige i et dynamisk 5-eget V-design og med tre forskellige belægninger.

Rearview Audi R8 Coupé V10 quattro
Audi R8 Coupe interiør

Audi virtual cockpit: overblik over alt det vigtige

Konceptet med at bruge interiøret til at give føreren mulighed for at fokusere så meget som muligt på banen er videreført i det digitale univers med kombinationen af MMI Navigation plus og Audi virtual cockpit som standardudstyr. I det store 12,3” display er der fokus på en omdrejningstæller. Omkring omdrejningstælleren er andre instrumenter placeret, hvor du fx kan se drejningsmoment, G-kraft, omgangstider, motor- og gearolietemperatur, dæktryk og -temperatur. MMI-betjeningssystemet omfatter intelligent stemmegenkendelse, og det kan i princippet betjenes, uden at du behøver at fjerne hænderne fra rattet.