Service kan give din bil et længere liv, og potentielt en højere pris, når den engang skal sælges. Du opdager først hvad din bil har kostet, den dag du sælger den, men du kan gøre meget for at forebygge en ubehagelig overraskelse. En servicebog med lutter Audi-signeringer siger nemlig mere end blot et stempel på et stykke papir. Signeringen betyder nemlig at du tager din Audi lige så seriøst som vi gør. Og de fortæller en kommende køber at han kan stole trygt på kvaliteten af reparationer og reservedele.
Vidste du at du kvit og frit får Audi Vejhjælp, når du bruger din autoriserede Audi Servicepartner?
Nedenfor kan du læse en række gode grunde til at bruge en autoriseret Audi Servicepartner.
1. Tilfredse kunder
Vi arbejder målrettet på at sikre yderst tilfredse kunder. Vi rangerer som ét af de bedst anmeldte autoriserede mærkeværksteder på Trustpilot med en score på 4,5 ud af 5 baseret på over 3.000 anmeldelser.
2. Direkte opkobling til fabrikken
Når din Audi er til service eller reparation hos en autoriseret servicepartner, bliver den via værkstedets originale Audi-testcomputer opkoblet direkte til Audi-fabrikken. Derved sikrer du dig, at bilens software altid har den nyeste softwareversion, hvis der bliver foretaget en opdatering – ligesom på din smartphone. Især opdateringen af motorstyringen kan være vigtig, da den har betydning for, hvor langt din bil kører på literen, og hvor meget den forurener. Samtidig sikres en korrekt kalibrering, som er nødvendig for at bilens mange assistentsystemer fungerer korrekt, hvilket skaber den mest sikre kørsel.
3. Audi Vejhjælp
Døgnet rundt. 365 dage om året. Audi Vejhjælp hjælper dig, hvis du oplever nedbrud eller er kommet ud for en ulykke. Når du altid får din bil serviceret hos en autoriseret Audi-servicepartner i henhold til serviceplanen, følger Audi Vejhjælp med i hele din bils levetid. Og hvis ikke vi kan lave din bil med det samme, så tilbyder vi gratis lånebil i op til 3 dage.
4. Next Generation mekaniker
Fra konventionelle motorer til hybride og fuldt elektriske drivlinjer. Det kræver et bredt felt af kompetencer på de autoriserede Audi-værksteder – ikke mindst når biler med højspændingsbatterier skal håndteres sikkerhedsmæssigt forsvarligt.
Hos Audi er der arbejdet dedikeret med at sikre kompetencerne på alle Audi værksteder i Danmark, med eksempelvis en dedikeret Højvoltsekspert & Højvoltstekniker-uddannelse, investering i værktøj til arbejdet på el- & hybridbiler, samt værkstedsindretning specifikt til disse typer drivliner, så vi er klar til at varetage din hybride eller elektriske Audi forsvarligt.
5. Kulance
Hos din autoriserede Audi Servicepartner følges Audis anvisninger altid, og du vil derfor være dækket af vores garanti. Hvis du altid bruger en autoriseret Audi Servicepartner kan du også i mange tilfælde tilbydes kulance efter garantiperiodens udløb. Dette betyder, at visse reparationer kan være delvist (og i særlige tilfælde fuldt ud) dækket, selv efter garantien er udløbet.
6. Følg med på værkstedet med Audi Service Cam
Hos Audi ønsker vi, at du skal føle dig tryg i forhold til kvaliteten af den service, du modtager, hver eneste gang du besøger os med din Audi. Vi ønsker at give dig en individuel og gennemsigtig oplevelse, der gør det nemt og bekvemt, når vi tager os af din Audi.
Med Audi Service Cam ønsker vi at give dig detaljeret viden om, hvorfor og hvilken service din Audi trænger til. Når du har afleveret din bil, optager vores mekanikere en video af de dele af bilen, der trænger til service og forklarer samtidig, hvorfor det er nødvendigt. Du får pr. SMS eller mail tilsendt et link til denne videosekvens, så du får besked, uanset om du er på farten eller sidder derhjemme eller på jobbet. Med Audi Service Cam er det næsten lige så godt som at være med på værkstedet.
7. Specialtilpasset værktøj
Som en del af uddannelsen i at servicere en Audi, oplæres teknikeren i at bruge specialværktøj, som er tilpasset den enkelte bilmodel. Med dette værktøj sparer teknikeren tid, hvilket i sidste ende sparer dig penge. Samtidig sikres også den bedste behandling af din bil.
8. Den nyeste viden
Vi er eksperter i netop din bil, og vi ved derfor også, hvordan den behandles korrekt på værkstedet. Hver tekniker modtager løbende efteruddannelse, som udelukkende handler om Audis biler og reparationen heraf. Den nyeste viden om Audis modeller sikrer, at teknikeren effektivt kan finde og reparere eventuelle fejl, samt at udførelsen af reparationen er korrekt. Derudover har vi et helt centralt team, som teknikeren løbende kan få faglig sparring eller hjælp fra. Vores tekniske team indsamler viden fra alle autoriserede Audi Servicepartnere i Danmark og sammenholder dem med Audi-fabrikken. Derfor er vi altid i besiddelse af den nyeste viden, den nyeste software og de nyeste løsninger.
9. Værkstedstest
Hos Audi er vi glade for at teste. Ikke bare din bil, men også os selv. Vi holder derfor løbende interne værkstedstests. Her påfører vi en testbil en række "fejl" og lader den gennemgå et normalt serviceeftersyn. På den måde kan vi kontrollere, at vi gør vores arbejde godt nok. For at sikre uvildigheden er det Teknologisk Institut, der står for udvælgelsen af de biler, der deltager i vores Værkstedstest.
Hvis du er interesseret i lade din personbil indgå i udvælgelsen, og den ender med at blive udvalgt, vil du for ulejligheden modtage et værdibevis på kr. 4.375,- , som du bagefter kan bruge på selve serviceeftersynet. Forvent et tidsforbrug på ca. 2 timer. Du kan naturligvis også bruge værdibeviset på Audi Original Tilbehør, Audi merchandise eller servicering af en af dine andre Audi biler. Værdibeviset gælder 2 år og skal bruges i forretningen som har udført serviceeftersynet.
10. Audi Originale Reservedele®
Avancerede og nøjagtigt tilpasset til din model. Hos din autoriserede Audi-servicepartner er du sikret, at vi altid har et bredt udvalg af Audi Original Reservedele® på lager til din bil. Med vores originale dele er din Audi også 100% original efter reparation eller service.